top of page

Antara iPhone Yang Masih Power 2019?.



iPhone Yang Masih Power 2019.
Update iPhone iOS? Nanti Dulu. Jom Tengok Apa Por/Con nye.

Update iOS memang best sebab kita akan dapat guna system baru dari Apple. Tapi apakah Pro/Cons nye lepas update?


Pro's

Kelebihan updated iOS ini adalah bergantung kepada apa yang di program oleh Apple. Kita semua tahu perbezaan antara iOS 10 - iOS 11. Rekabentuk struktur viewer lebih efisen dan kemas serta beberapa lagi tambahan pada setting.


Permukaan iOS 11


Permukaan iOS 10

 

Tapi apakah ciri-ciri kelebihan ini kita perlukan? jom kita cek balik model iPhone kita. Untuk iPhone 5s, iOS 11 dianggap keterlaluan kerana ia memerlukan pemproses yang pantas serta tahan kepada kehendak applikasi terbaru. Jika anda pengguna 5s dan anda update ke iOS 11 ini bermakna anda akan mengalami kemerosotan kelajuan. Ini kerana pemproses 5s A7 merupakan pemproses dari tahun 2012. Jadi sudah hampir 7 tahun berlalu dan chip A7 dianggap "overworked" untuk iOS 11.


Chip A7 - Gergasi Apple dari 2012 - 2014

Bagaimana pula dengan iPhone 6,6s?


Untuk model 6,6s termasuk yang screen besar tu. Ia masih boleh dianggap gagah untuk iOS 11. Kerana chip A8/A9 ini memiliki pemproses yang sangat baik dari segi struktur binaan nya. Tidak banyak perubahan teknologi dari kedua-dua chip ini kerana A9 dicipta untuk melancarkan feature baru iPhone 6s iaitu 3D touch selain keupayaan rekod video 4K. Tetapi pemproses nya seimbang untuk layari website,aplikasi,game dll.


Pemacu iPhone 6/6+ anda.

Pemacu 6s/6s+ anda.3D touch.

 

iPhone 7 dan keatas?


Sekurang-kurangnya sehingga 2023.Pasti


Jika anda ragu-ragu untuk membeli iPhone dan takut jika phone anda jadi slow. Boleh Whatsapp kami untuk bertanya info.



12 views

Comments


Brofixit® 2019

bottom of page